Papka do D…

W standardowej sprzedaży wszystko działa na zasadzie zwykłego popytu i podaży. Jeśli jest klient to znajdzie się produkt. Dotyczy to tak samo butów, muzyki jak i szamponu. Jeśli jest potrzeba, rynek sam ureguluje braki. Powstanie dziesięć produktów a najlepsze lub najtańsze podzielą się kupującymi. Jest to jednak zazwyczaj nudne i wielu te zasadę przełamuje. Jak wiec odwrócić żelazną zasadę i stworzyć popyt do istniejącego produktu ? Czy jest to możliwe ? Czy to może się udać ? Czy jak nie ma głodu da się stworzyć apetyt ?

Jest to możliwe i wielokrotnie w swojej pracy to udowadnialiśmy. ( na przechwałki przyjdzie czas) Skuteczność takiej kampanii nie zależy jednak od budżetu (no może nie tylko) czy kreatywności, ale w dużej mierze od pokory. Jej brak to gotowa bańka marketingowa, czyli stan, w którym twórcy żyją w iluzji że ich produkt jest potrzebny. Powrót na ziemie często boli.

Papa D (dawniej Papa Dance, Papa Dance New Sound oraz Papa Dock)
Powstała w latach 80 ubiegłego wieku jako sposób na zarobienie szybkich pieniędzy. Brak alternatywy i olbrzymie nakłady państwowej spółki fonograficznej doprowadziły do kilku lat bytności na rynku. Kłótliwość liderów i niejasny pomysł na siebie doprowadził i zakończenia działalności. Przynajmniej na wiele lat. Po 20 latach znaleźli się inwestorzy gotowi wyłożyć dużą sumę na wielki powrót. Bez wyczucia sytuacji postanowili przełożyć pieniądze w sukces fotograficzny i milionowe zyski. Wielka kampania rozpoczęła jednak wielkie nic. Nakłady i nachalny marketing zamiast pomoc odwróciły skutek. Źle stargetowane wizyty w telewizjach śniadaniowych, serialach czy kolorówkach nie przełożyły się na koncerty, czy popularność utworów. Kiedy projekt dogorywał żyjący z ich marketingu przekonali inwestora by wpompował jeszcze więcej pieniędzy, bo to zagwarantuje sukces.

Nie wiadomo kto bardziej cierpi:

  • muzycy ?
  • Sponsor ?
  • słuchacze ?

A może jednak i tak marna reputacja agencji PR ?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry