Blog
Na moim blogu znajdziesz analizy polityczne, strategie marketingowe oraz praktyczne porady z zakresu Public Relations i budowania wizerunku. Dzielę się wiedzą, która pomaga skutecznie działać w polityce, biznesie i mediach.
-
2025-02-06
Wyborcy Konfederacji wybiorą Prezydenta
Tegoroczne wybory prezydenckie w Polsce to nie tylko pojedynek Rafała Trzaskowskiego z Karolem Nawrockim. To także starcie interesów globalnych graczy i kluczowa decyzja dla wyborców Konfederacji, którzy mogą przesądzić o wyniku drugiej tury. Pierwsza tura wyłoni dwóch głównych kandydatów. Tu zapewne nie będzie niespodzianek, ale to wyborcy Konfederacji w drugiej…
Zobacz wiecej -
2025-02-02
Segmentacja elektoratu – klucz do politycznego sukcesu
Każda skuteczna kampania polityczna zaczyna się od tego samego pytania: kim są nasi wyborcy? Odpowiedź nigdy nie jest prosta, bo elektorat to mozaika różnorodnych grup o odmiennych oczekiwaniach i stylach życia. Segmentacja elektoratu pozwala politykom mówić do właściwych ludzi, właściwym językiem i we właściwym miejscu. Bez niej polityka przypomina strzelanie…
Zobacz wiecej -
2025-01-31
Jak Rosja wygrała internet w XXI wieku?
Rosja prowadzi zakrojone na szeroką skalę działania dezinformacyjne, które destabilizują Zachód. Korzystając z doświadczeń KGB, Kreml uczynił internet narzędziem wojny psychologicznej, adaptując strategię dywersji ideologicznej do cyfrowej rzeczywistości. Cel? Osłabienie demokracji, polaryzacja społeczeństw i wzmocnienie własnych wpływów. Dywersja ideologiczna w erze internetu Proces destabilizacji zachodnich społeczeństw opiera się na czterech…
Zobacz wiecej -
2025-01-30
Wywieranie wpływu na ludzi
Robert Cialdini, psycholog społeczny, w swojej książce “Wywieranie wpływu na ludzi” opisał sześć zasad wpływu społecznego, które często są wykorzystywane w manipulacji. Oto one: 1. Reguła wzajemności Ludzie czują się zobowiązani do odwzajemniania przysług. Jeśli ktoś coś nam daje (nawet drobny gest, próbkę produktu, darmową poradę), mamy tendencję do chęci…
Zobacz wiecej -
2025-01-29
10 rzeczy, których nie powinno się robić w kampanii prezydenckiej – poradnik marketingu politycznego
Kampania prezydencka to jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających procesów politycznych. Błąd popełniony w niewłaściwym momencie może kosztować kandydata nie tylko utratę poparcia, ale i przegraną. Oto 10 rzeczy, których należy unikać, jeśli chce się skutecznie prowadzić kampanię i zwiększyć szanse na zwycięstwo. 1. Brak spójnej wizji i przekazu Wybory…
Zobacz wiecej